Takk for hjelpen din

«Sifra» er en direkte meldingstjeneste, hvor innbyggere kan gi beskjed når noe skal fikses.

Ser du et hull i veien? Et lys som er gått ut eller kanskje søppel i havet? Så kan du bruke «SiFra». Dette er vår direkte meldingstjeneste, hvor beskjeder fra innbyggene hjelper oss til å ordne opp.

«SiFra» er nå blitt oppdatert og er blitt en enda lettere tjeneste å bruke. Ideen med «SiFra» er at alle innbyggere kan melde inn, når de ser noe som skal utbedres. Dette er den enkle vei til å gi en beskjed til kommunen.

– Vi er avhengig av beskjeder fra innbyggene, da det er de som er rundt i hele kommunen vår, og ser når noe er i stykker eller mangler, sier Vidar Holmsen Engh, som er avdelingsleder for vei og parkering.

Vidar Engh er glad for de mange innbyggere som gir beskjed gjennom «Si Fra»

Det innbyggene skal vite er at alt blir lest og registrert, selv om de ikke får beskjed tilbake. Det er så enkelt at det ofte i forbindelse med eksempelvis snøfall kommer så mange beskjeder at det er vanskelig å nå å besvare alt. Men alt blir lest.

Du finner «SiFra» på arendal.kommune.no/sifra


-Det er ikke nødvendig å legge inn beskjeden flere ganger. Vi forstår at man kan bli utålmodig, men om ting blir fikset handler også om prioritering og budsjett, forklarer Vidar Engh.

Han forklarer også at gatelys er litt spesielt da det er fire faste vedlikeholdsrunder i året. Det er viktig at folk sier fra om lyset er gått, men det kan ta litt tid før det blir fikset.

Det er veldig enkel å legge inn din observasjon

FAKTA
«SiFra» er en direkte meldingstjeneste, hvor innbyggere kan gi beskjed når noe skal fikses. Arendal kommune har brukt tjenesten siden 2012, og sommeren 2020 ble tjenesten forbedret og gjort mer brukervennlig.

Etterpå kan du se din melding i kartet. Du kan også se om andre har gitt samme beskjed.