Smitteeffekten

I går satt vi i salen under Suksess smitter 2014. Tre kommunale kommunikasjons-hoder i et Store Torungen som var fylt av byråfolk, AD-er, markedsførere og gründere.
Vi lot oss inspirere av Arnt Edvin Eriksen, Anita Krohn Traaseth og dyktige lokale gründere.

Underveis og etterpå tenker jeg mye på hvordan vi som kommune kan bli smittet av engasjementet, kreativiteten og de kloke tankene.

@MorildNorway fortalte om gode ideer og gründerprosessen
@arnteriksen tok oss med inni markedsføringsverdenen: Find – like – love
@krohntraaseth delte erfaringer og resultater innen ledelse, involvering av ansatte, kultur og kommunikasjon
@ingridef fortalte om kjærlighet, design, engasjement og engasjerte kunder.

I tillegg ble @agderposten kåret til årets markedsfører. Vi gratulerer!
Gøy at @arendalsuka var en av de tre finalistene.
Kanskje er det et tegn på at vi i kommunen begynner å bli bedre på denne typen jobbing?

I mitt kommunale hode surrer det noen spørsmål.
Hvordan kan vi bli enda bedre? Hvordan kan vi bli en av de beste?
Hvordan kan vi skille oss ut?
Hvordan får vi kundene våre (les: innbyggerne) til å like oss? Eller enda bedre, elske kommunen sin.

Kanskje handler det om å ville og våge. Det er skummelt for en kommune å gjøre som HP Norge. De stillte kundene sine ett spørsmål. Svarene gjorde vondt, men de var viktige.

Så…
Hvis vi sier Arendal kommune, hva sier du da?

– Camilla Havik Cole